Godmorgon agent sourange

Vad döljs här i Pandoras juiceburk?
 
Jag kallar den:
 
Agent sourange

1 grapefrukt
3 morötter
1/2 fänkål
några salladsblad
 
Sur på ett behagligt sätt, lite som känslan en minut EFTER en sugit på en citronklyfta.
 
Fortsätter på samma färgtema denna morgon
 
En kopp gurkmeja & ingefärste. Jag kokar drygt en halvliter vatten med en knapp tesked gurkmeja och en knapp tesked ingefära (båda kryddorna i torkad form). Det får stå och bubbla tio minuter en kvart. För extra effekt lägg i en tesked ghee, vilket fungerar som en bärare för kryddornas anti-inflammatoriska egenskaper.
 
Att äta och dricka anti-inflammatoriskt är något som hjälpt mig mycket, med både leder, mage och allergier. Jag älskar enkla förhållningsregler och att tänka i anti-inflammatoriska termer är enkelt. Jag kanske har tur, för för mig passar det smakmässigt att äta så ...å andra sidan passar det mig utmärkt att äta precis tvärtom också..
Men om du känner att du behöver förbättra exempelvis ledvärk eller allergier kan jag tipsa om att kolla upp anti-inflamatorisk kost, kanske det passar dig?
 
Både juicen och teet ovan ger en bra anti-inflammatorisk skjuts till kroppen, men jag tror inte på att tvinga i sig saker en inte gillar så är det inte "din kopp te" så är det inte. Jag däremot älskar både syrligheten i juicen och den sträva, dova och hettande smaken i teet.
 
utanformenyn.blogg.se
 
bikeyogamama
2015-03-18 @ 11:13:45
URL: http://bikeyogamama.blogg.se

också väldigt fina tips! gillar ditt tänk och dina idéer! inspirerande!

Svar: Jätteroligt att höra! :)
Stina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0