Juice me up!

      
Jag dricker mycker juice i perioder. Jag är så med mycket, att jag gör det i perioder. Det har nog att göra med att jag inte gillar rutiner och när jag gör något tillräckligt länge känns det som en rutin. Men jag märker att jag mår väldigt bra i kroppen då jag juicar mycket. Ända sedan jag var tonåring har jag haft problem med mina leder och stundvis känns det bättre, stundvis sämre. Jag har märkt att de sämre stunderna inte blir lika intensiva och inte lika långvariga om jag lägger in en extra växel på mitt juicande.
 
Jag gillar inte själv recept som kräver att en köper hem nya och kanske för en själv ovanliga apparater. Sen juicern blev årets julklapp 2013 kanske den börjar kvala in bland mixerochbrödrost-vanligt men jag förstår att alla inte har en juicer hemma. För mig har det gett mig en möjlighet att må bättre på ett enkelt sätt eftersom (trots att jag ofta är lat och klagar på att det är sååå många steg att göra juice, och sen måste maskinen rengöras efteråt osv) du snabbt kan få i dig mängder av näring som är lätt för kroppen att ta upp. Hursomhelst, det finns tusen hälsobloggar och jag är inte ute efter att predika om alla hälsofördelar utan att ge inspiration för dig som av olika anledningar måste anpassa ditt sätt att äta hur du kan göra.
 
Med det sagt kan jag ändå verkligen rekommendera att investera i en juicer, men det fungerar också att använda mixer/blender/hushållsmaskin och då göra mer smoothieliknande drycker. Hacka allting ganska fint och häll i lite extra vatten i så fall. Juicade eller finfinhackade grönsaker är ett av de bästa sätten att hjälpa en trött kropp på vägen.
                            
                                   
En typisk line-up väntar på att juicas, äpplen för sötma, fänkål för mitt konstigaste gravidcraving tillsammans med morötter och rödbetor.
 
 
En batch true blood
 
 
Min dotter smakade och hennes recension löd "Usch, vad äckligt, jag vill inte ha den!" så jag gjorde en mer smakvänlig variant till henne med äpple, ananas och hallon. Det är lite udda för gommen i början att dricka juice med mycket grönsaker så jag förstår henne till fullo, vi är vana vid vår äppel- och apelsinjuice. Men ge det ett försök! Jag körde ett tag utan frukt överhuvudtaget eftersom jag hade mycket allergier och var nervös för äpple, som bekant är en allergen. När jag sen testade att lägga till lite äpple upplevde jag att det gjorde stor skillnad på smaken! Jag reagerade inte på äpplena och har sen dess fortsatt att ha äpple i. Tips på annat som kan lätta upp grönsakssmakerna är grapefrukt och ananas.

Den nya juicen gick hem och jag fick tillbaka slängpussar och en tom mugg och ett "visa det här hjärtat också" and I do as I´m told så..
 
 
 
 
utanformenyn.blogg.se
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0